Kako biti uspješan učenik?

 

KAKO UČITI USPJEŠNIJE

(podsjetnik za učenike i roditelje)

 

Učiti uspješnije znaći: uz što manje vremena i napora naučiti što više, a stečeno znanje znati primijeniti što bolje u svakodnevnom životu

 

Da bi to mogli postići, moramo znati da na učenje djeluje sljedeće:

I.                   Uvjeti u kojima učimo

II.                Planiranje učenja

III.             Način na koji učimo

IV.              Poticaji za učenje

 

Zato, pridržavajmo se ovih uputstava:

 

I.                   Uvjeti u kojima učimo

 

1.      Prije učenja prozračimo sobu. Čisti zrak pomaže boljem radu mozga. U prostoriji ne smije biti ni pretoplo ni prehladno (najbolje od 18-220 C)

2.      Učimo uvijek u isto vrijeme (ne neposredno nakon škole niti odmah nakon jela)

3.      Učimo uvijek na istom mjestu, sjedeći za stolom (stol ne smije biti ni previsok ni prenizak).

4.      Na stolu pripremimo sav materijal za učenje (knijge, bilježnice, školski pribor),  a sve ostalo (igračke, romane, stripove, štampu, razne sličice i sl.) sklonimo, radio i TV ugasimo.

5.      Sjedimo tako da nam svjetlo dolazi sprijeda ili sa strane, kako na papirima iz kojih čitamo ne bi bilo sjene.

 

II.                Planiranje učenja

 

1.      Napravimo stalni raspored vremena za učenje, odmor i ostale aktivnosti.

2.      Svaki dan odredimo redoslijed učenja predmeta (teže gradivo učimo najprije, a lakše ostavimo za kraj).

3.      Učimo u kontinutitetu po 45-50 min.

4.      Učenje različitih predmeta prekidamo kratkim odmorom.

5.      Teže predmete bolje učimo raspodjeljeno u nekoliko dana u tjednu, nego da jedan dan učimo nekoliko sati. Isto vrijedi kada ponavljamo za kontrolni rad.

 

III.             Način na koji učimo

 

1.      Prije početka učenja saberemo se i usmjerimo misli samo na ono što ćemo učiti.

2.      Učenje će biti kraće, a gradivo bolje naučeno ako ono što je bilo obrađivano u školi učimo istog ili sljedećeg dana kod kuće.

3.      Prelistajmo prvo udžbenik i bilježnicu da se podsjetimo gradiva koje smo učili prošli put

4.      Pročitajmo pažljivo (glasno) štivo ili lekciju i zabilješke u bilježnici. Ako nam je potrebno, pročitat ćemo je još nekoliko puta (kasnije možemo čitati u sebi).

5.      Proučimo crteže i tabele u udžbeniku.

6.      Razmislimo o onome što smo čitali. Ako nam nije jasna neka riječ ili dio gradiva, potražimo objašnjenje u udžbeniku, rječniku, leksikonu ili pitajmo roditelja. Ne uspijemo li dobiti odgovor, nejasno mjesto u sadržaju ćemo oznaćiti i idući dan pitati nastavnika za objašnjenje.

7.      Nakon čitanja razmišljajmo o tome što je važno i bitno u lekciji i to podvlačimo ili označimo sa strane teksta jednim znakom (npr. Zvjezdicon, strelicom, uskličnikom i sl).

8.      Gradivo učimo i ponavljamo tako da dio po dio prepričamo GLASNO SVOJIM RIJEČIMA. Na ovaj način se ujedno vježbamo u izražavanju i bolje pamtimo jer slušamo sami sebe dok ponavljamo.

9.      Možemo izraditi koncept lekcije u obliku osnovnih pojmova ili kraćih rečenica u posebnu bilježnicu, što će nam olakšati da bolje razmišljamo, pamtimo i ponavljamo.

10.  Gradivo možemo ponavljati tako da naslove iz lekcije okrenemo u pitanja, napišemo ih i pokušamo odgovoriti bez gledanja u knjigu.

11.  Zamolimo roditelje (ili nekog od ukućana) da nam pregledaju zadaću i ukažu na eventualne pogreške koje potom ispravimo.

12.  Nakon učenja “nagradimo” sami sebe igrom, gledanjem TV i sl.

 

U poćetku će možda biti teško slijediti ova uputstva, ali budemo li ustrajni, rezultati sigurno neće izostati.

Učenje nam može postati zadovoljstvo, jer ćemo pokazati sebi i drugima koliko znamo.

 

IV.    Poticaji za učenje

-         važnu ulogu imaju roditelji i škola

1.      Pokazati interes za rezultate učenja

2.      Hvaliti za svaki rezultat

3.      Pohvala povoljnije djeluje na uspijeh nego kazna.

4.      Izbjegavati primjenu kazne jer kažnjavanjem ne ukazujemo kako treba učiti.

5.      Ako primjenjujemo kaznu, odredimo ostvarljive zahtijeve za promjenu ponašanja koje učenik može ostvariti u što kraćem vremenu, nakon ćega slijedi pohvala.