Pobijedi stres i zablistaj u školi

 

Iako se čini da je kraj školske godine još daleko, četvrti i peti mjesec obično prođu brže nego planirano i lipanj je, oh, zar već tu. Maturantima je veselje već u svibnju. Krajnje je vrijeme da zato poradiš na izbjegavanju panike, riješiš se školskog stresa, postaneš organiziraniji te svoje ocjene usmjeriš u ulaznu putanju

 

Zbog škole mnogi su skoro stalno u stresu. Brinu se oko ocjena i upisa, brinu se oko mature, boje se da im starci ne skaču za vratom, željeli bi dati više od sebe, ali imaju osjećaj da ništa ne stižu, da se previše gradiva, obaveza u školi i izvan nje te očekivanja sručilo na njihova pleća. Umjesto da se vesele proljeću, imaju osjećaj da ne znaju što bi prije, a na kraju krajeva, ništa im se ni ne da i sve ih već nervira. Stalno ta žurba i - stres. Kako ga pobijediti i što smireniji privesti ovu školsku godinu kraju te sa smiješkom dočekati ljeto?

Nećemo vam predlagati da morate zaboraviti izlaske, druženja i slično – daleko od toga! Naprotiv, sve to mora biti dio vašeg života kako biste mogli biti sretni školarci. Ali imamo neke druge ideje! Od vas očekujemo samo da raširite ruke i zaželite im dobrodošlicu :-).

PRAVILO BR. 1: Uđi u klub optimista

Bolje je biti optimist, nego pesimist. Oni koji kažu: 'Bolje da očekujem sve najlošije, bar ću se ugodno iznenaditi jer, ako sam optimist, čeka me mnogo razočaranja', nisu u pravu.

Sam način razmišljanja uvelike određuje hoće li vam život biti naklon! Naime, optimistima obično ide bolje u životu i okolnosti su više na njihovoj strani nego na strani pesimista, zato što optimisti zbog svog pozitivnog razmišljanja podsvjesno privlače i stvaraju si bolje životne uvjete. Pozitivan pristup privlači pozitivne okolnosti, pozitivne ljude, uspjeh i sreću. Znanstvenici tvrde da su optimisti i boljeg zdravlja. Naravno da se uvijek dogode i razočarenja, no pozitivno razmišljanje se svakako isplati! Zato, umjesto mrguđenja i razmišljanja najgorih scenarija, pokušaj više tražiti dobre strane i više se nadaj.

PRAVILO BR. 2: Organiziraj si obaveze

Kako ti je preostalo još otprilike dva mjeseca do kraja školske godine, krajnji je čas da uvedeš malo reda u svoj život. Napravi okvirni raspored onoga što ti je važno i što želiš stići napraviti – radi planer. Ono što smatraš manje važnim ili ne baš tako važnim – izostavi! Organizacija obaveza i slobodnog vremena velik je korak do uspješnijeg života bez puno stresa. Da bi napravio/la plan, ne treba ti puno vremena, a uštedjet ćeš – puno vremena u budućnosti! Napiši na papir kako bi volio da ti život izgleda, a da spojiš ono što moraš i ono što voliš. Odredi koje ćeš dane ići npr. na tenis ili odvojiti vrijeme za kavicu s prijateljima, koji će ti dan biti za kino, koji za izlazak. Radi i dnevne planove.


Kad si planiraš vrijeme, nemoj se dogovarati za 'Picture it' party kod prijatelja ili tulum  dan prije nekog važnog ispita. Ako netko misli da si papak, to je njegov problem, ti znaš da si jednostavno – pametan ;-). Svaki si dan ostavi bar sat vremena samo za školske obaveze, kao što su učenje i pisanje zadaća. Neka ti to uđe u naviku. Zabušavati pred kraj, a zatim kukati, taložiti jedinice brže od kamenca u WC školjci ili dozvoliti da ti se nakuplja gradivo pa da pred kraj drmaš knjigu iz hrvatskog čak za vrijeme velike nužde, baš ti nije u interesu, zar ne?

PRAVILO BR 3.: Odaberi najbolju taktiku učenja

Mnogi, kad bi učili na ispravan način ili način koji ima najbolje odgovara, učili bi puno brže i lakše, pa bi i stresa bilo manje. Dakle, zapitaj se je li tvoj način učenja ispravan s obzirom na to jesi li više audio ili vizualni tip. Bubaš li na slijepo ili razmišljaš o onome što učiš? Znaš li za učenje po lukavoj metodi ČPČPP ?

Također, većina koja je pokušala, slaže se da su tzv. mentalne mape izvrsna stvar. To je način bilježenja gradiva kroz krošnje koje se granaju i obilježene su različitim bojama i sličicama.

Mentalne mape funkcioniraju na vizualnom pamćenju i metodi asocijacija, koje olakšavaju učenje. Više o tome pronađi ovdje, a postoji i knjiga koja se može nabaviti i saznati sve o tome. Za nadobudne, tu su i tečajevi za mentalne mape, kao i alfa valova za brže čitanje i učenje.

PRAVILO BR. 4: Omogući si dovoljno spavanja

Nedostatak sna snižava koncentraciju i sposobnost učenja. I da, deblja jer posapanci su i gladniji. Potrudi se da na vrijeme ideš u krevet, makar bi još pogledao i onaj dugi film do kraja, i pročitalo još 20 strana napete knjige, i napričalo se s frendom na telefon... Odredi si optimalno vrijeme spavanja (s obzirom na to kad se moraš dići ujutro), kako bi odspavao 8 sati i ne dozvoli da ti ga itko poremeti!

PRAVILO BR. 5: Bavi se sportom

Fizička aktivnost čini dobro za zdravlje, izgled, mozak i naše raspoloženje i odlična je protiv stresa! No, informacije o tome ti već sigurno idu van na uši pa nećemo dalje objašnjavati. Samo jedno: sve je to istina! Pronađi nešto što voliš i neka ti bude na meniju bar dva puta tjedno.

PRAVILO BR. 6: Pazi što govoriš

Uh, zeznuto i najteže! Kad imaš osjećaj da ti sve ide na živce, sve je glupo, život je težak, ne možeš se nositi sa stresom, pomisli: 'Ali mogu se nositi sa svim time! U razgovoru ću pokazati da mi i nije takav bed, da sam cool, da mogu, i to ću odmah i sebi utuviti!'. Trik je u tome da, ako se pravimo da možemo nešto što mislimo da inače ne možemo, to zaista i uspijemo!

Zamisli da si osoba koja se ne brine i sve ima pod kontrolom. Ponašaj se u skladu s tim. Ubrzo ćeš vidjeti da ti se ta osoba sviđa i s vremenom ćeš postati svoj san. Ne vjeruješ? Probaj! Npr. umjesto da kažeš prijatelju: 'Joj, nikad neću naučiti tu glupu elektrotehniku, reci: 'Elektrotehnika me malo zeza, no uzet ću nekoliko instrukcija ako treba i sredit ću ja to!'.

Eto, možda ti nisam otkrio Ameriku, ali se bar nadam da sam vas podsjetio da sami možete napraviti puno u borbi protiv stresa i u utrci za što boljim ocjenama i sretnijim životom jednog školarca. Sretno