NE ČEKAJTE DA SE GRADIVO »NAKUPI«!

KAMPANJSKO UČENJE NAJVEĆI JE NEPRIJATELJ USPJEHA U ŠKOLI

 

 

Baš ste se naoštrili i riješili da ove školske godine pokažete svima (roditeljima, profesorima, a i onim štreberima koji nisu ni malo pametniji od vas) kako možete biti briljantni. Samo kada bi to išlo nekako lakše, brže, efikasnije... Kažu: koliko ljudi – toliko ćudi; toliko i različitih načina uspješnog učenja. Trik je u tome da otkrijete načine koji su najbolji za vas, a najefikasnije je redovno učenje. Pored toga što ste »bubali kao ludi« prije zaključenja ocjena, niste uspjeli popraviti ocjene na kraju prošle godine. Pa, to je prirodno! Kada bi se gradivo koje treba savladati tijekom jednog polugodišta moglo naučiti za 5 dana, školska bi se godina zvala »školski tjedan«. Skoro nitko ne može naučiti hrpu lekcija i »ugurati« u glavu tisuću informacija za nekoliko dana. A obično jedna nevolja ne ide sama. Ako ste bili skloni odlagati učenje za »kasnije«, vjerojatno ste tako radili s mnogim predmetima, i kad se sve to pomiješa, nakupi, teško može »ući u glavu«. Pa još nervoza, nedostatak vremena, roditelji koji vrše pritisak...

 

»Utisnuti« u pamćenje

 

I dok su drugi uživali u slobodnom vremenu i učenju, vi ste morali učiti. Stvarno vam je bilo teško, ne ponovilo se!

Sada kada znate gdje ste griješili, samo o vama ovisi hoćete li grešku ponoviti. Lijek je učenje od prvog dana i od prve lekcije. Sjedenje na nastavi, ako se već treba, iskoristite za pažljivo slušanje i postavljanje pitanja ukoliko vam nešto nije jasno. Kad skužite »osnovne principe« nekog predmeta kasnije je puno lakše razumijeti i zapamtiti sve one komplicirane stvari koje vam zadaju glavobolju. Nakon povratka iz škole dovoljno je pročitati lekcije koje ste radili tog dana kako bi se dodatno »utisnule« u pamćenje. I nemojte čekati »da se gradivo još malo nakupi«, jer to lako izmakne kontroli i za tren se te »male« lekcije nagomilaju i prerastu u lavinu. Ukoliko učenje pravilno rasporedite i svakodnevno »dozirate« ostat će vam dovoljno vremena i za stvari koje nemaju veze sa školom.
   

 

Uživanje bez grižnje savijesti

 

S druge strane, ako roditelji to primjete imat će više povjerenja, moći ćete više izlaziti i manje će vas kontrolirati. Time se postiže više toga i bez grižnje savjesti uživat ćete u »vannastavnim aktivnostima«, a oni će, opet, biti zadovoljniji jer postajete odgovorna osoba.
          Nastavno ste gradivo shvatili kao obavezu, lektiru kao noćnu moru, dopunska nastava je za štrebere, dodatna za gubitnike, a izvannastavne aktivnosti za zaluđenike... Kakva zabluda ! Netko tko ovako razmišlja, gubi višestruko. Školsko gradivo je, bez obzira što ponekad nije predstavljeno kao takvo, i zabavno. U lektiri je sadržano ono što je vezano za životna iskustva drugih ljudi, koja mogu biti odgovori na neka vaša pitanja ili pouka da ne uletite u neke situacije koje se mogu loše završiti. Dodatna i dopunska nastava u školi prilika su za učenje, ali i za uštedu i vremena i novca koji se ponekad neracionalno »baca« na privatne poduke. A ako su izvannastavne aktivnosti mjesto za zaluđenike i zaljubljenike u neku znanost ili umjetnost, nema ništa loše u tome postanete strastven slikar, glumac, istraživač, recitator ili matematičar.

 

Ingrid Šestan