Najtraženije instrukcije iz matematike i fizike
 

 

Početak travnja razdoblje je u kojem učenici u najvećem broju traže instrukcije iz raznih nastavnih predmeta. Do kraja školske godine nema puno vremena, a ocjene treba čim prije ispraviti. Najviše se traže, posebice među srednjoškolcima, instrukcije iz matematike i fizike, a zatim iz hrvatskog te stranih jezika.
    Od srednjoškolaca poduke najčešće traže gimnazijalci, a ostali najviše u slučajevima kad odluče upisati fakultet. Mnogi budući

studenti medicine prije prijemnog ispita žele »pojačane« instrukcije iz kemije, biologije i fizike, a oni koji namjeravaju upisati Filozofski fakultet većinom traže poduke iz stranih jezika. Za takve se poduke odlučuju upravo u ovom razdoblju, kad do kraja školske godine ostaje još dva mjeseca.
    Instrukcije daju profesori, inženjeri, studenti, apsolventi i to iz svih predmeta. Premda se u većini slučajeva radi o stručnim osobama (no, ponekad, iako su osobe vrlo stručne, ne znaju prenijeti znanje), ima slučajeva kad instrukcije daju osobe koje za to nisu kompetentne. Zbog toga, prilikom odabira instruktora, treba paziti da su osobe stručne, odnosno da učenici koji uzimaju instrukcije postižu bolje rezultate. Važno je da osoba koja daje poduku bude upoznata s nastavnim planom te da zna što nastavnici traže od učenika.
    O samim instrukcijama, odnosno podukama, postoje različita mišljenja. S jedne strane pojedini se profesori žale da je njihov trud i rad s djecom premalo plaćen, da svaki majstor za puno manje vremena zaradi više te da su poduke na niskim granama, što se tiče primanja. Drugi pak vele da pojedini profesori vrlo dobro zarađuju upravo zahvaljujući podukama te da si kolege međusobno šalju učenike na poduke popravljajući tako financijsku situaciju. Treći pak profesori kazuju da im nakon škole ne trebaju još i poduke te da je bolje imati manje novca, ali biti miran nakon posla.
    Apsolventi-instruktori obično zarađuju dosta manje od profesora kako bi im došlo više učenika. I kod roditelja postoje suprotstavljena mišljenja; neki traže najboljeg (a možda i najskupljeg) instruktora za svoje dijete, a drugi se zadovolje prvim koji naiđe, nadajući se da će dijete ipak ispraviti ocjenu.
    Učenici u velikoj većini slučajeva počinju s instrukcijama negdje od petog, šestog razreda osnovne škole (ranije poduke uzimaju uglavnom oni koji imaju većih poteškoća u učenju). Prema riječima pojedinih osnovnoškolskih profesora, učenici uglavnom uzimaju poduke iz matematike, a u slučajevima kad traže poduke iz stranih jezika čine to da bi naučili nešto više od ostalih vršnjaka. Naime, mnogi roditelji smatraju da djeca bolje nauče strani jezik putem individualne nastave nego na raznim tečajevima.
    Nije rijedak slučaj da isti profesor daje poduke iz više predmeta, primjerice iz matematike, fizike i kemije, kao niti da instrukcije iz stranih jezika daje osoba koja je godinama živjela u inozemstvu.
    Polazeći od informacija dobivenih od osoba koje na području Rijeke daju instrukcije iz »problematičnih« predmeta – najviše se traži dodatna poduka iz matematike. I to najčešće pet do dvanaest, odnosno neposredno pred ispite to jest kontrolne. Najviše poduka iz prirodnih znanosti traže srednjoškolci te studenti prvih godina studija, a najveća je potražnja za instrukcijama krajem školske odnosno akademske godine. Neovisno o tome da li je riječ o programu za osnovnoškolce, srednjoškolce te studente cijena jednog školskog sata (45 minuta) iz matematike uglavnom košta 50 kuna. Neki instruktori za puni sat to jest 60 minuta iz ovog predmeta traže 50 kuna, dok ima i onih, koji su svoje znanje iz »matiša« spremni naplatiti i 70 kuna. Oni koji imaju problema s informatikom ili žele steći osnovno znanje iz računala za jedan školski sat izdvojit će 35 kuna, dok neki instruktori za poduku iz engleskog jezika traže 30 kuna. Instrukcije iz njemačkog, talijanskog te hrvatskog jezika i književnosti, također bez obzira o kojem je programu riječ, cijene se 50 kuna. Istu cijenu ima školski sat poduke iz kemije te fizike, dok je po 45 kuna sat iz statistike.

V. BEGIĆ, LJ. TOMULIĆ